25Οκτώβριος

Πώς να Φροντίσω τα Δόντια μου ως Ενήλικας;

Ποια είναι η Καλύτερη Φροντίδα για τα Δόντια μου; 

Το μυστικό για να διατηρήσετε ένα ευχάριστο και υγιές χαμόγελο είναι να επιμένετε στη σωστή υγιεινή του στόματος. Ακόμα και οι ενήλικες κινδυνεύουν από την τερηδόνα και την ουλίτιδα, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα.

 

Είναι λοιπόν σημαντικό να εξακολουθήσετε:

Πώς να Φροντίσω τα Δόντια μου ως Ενήλικας;

  • Να βουρτσίζετε δύο φορές την ημέρα τα δόντια σας με μια οδοντόπαστα με fluoride για να απομακρύνετε την πλάκα, η οποία είναι η βασική αιτία της φθοράς των δοντιών.
  • Να καθαρίζετε τα δόντια σας με νήμα μια φορά την ημέρα για να απομακρύνετε την πλάκα που συσσωρεύεται ανάμεσα στα δόντια και στις παρυφές των ούλων, για να μην εξελιχθεί σε πέτρα από την οποία μπορείτε να απαλλαγείτε μόνο με οδοντιατρικό καθαρισμό .
  • Να περιορίσετε τη ζάχαρη και το άμυλο, ιδιαίτερα ανάμεσα στα γεύματα. Όσο πιο συχνά τρώτε λιχουδιές ανάμεσα στα γεύματα, τόσο περισσότερες ευκαιρίες δίνετε στα οξέα της πλάκας να επιτεθούν στο σμάλτο των δοντιών σας.
  • Να επισκέπτεστε τακτικά τον οδοντίατρό σας για καθαρισμό και έλεγχο.

 

Τί Πρέπει να Ξέρω για να Προστατεύω Καλύτερα τα Δόντια μου; 
Ακόμα κι αν βουρτσίζετε τα δόντια σας και τα καθαρίζετε με νήμα συστηματικά, η στοματική σας υγεία απειλείται και από άλλους κινδύνους. Ο οδοντίατρός σας μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε αυτούς τους κινδύνους αποτελεσματικά.

  • Η ουλίτιδα στα αρχικά της στάδια μπορεί να θεραπευτεί εύκολα. Τα ούλα σας γίνονται κόκκινα, συρρικνώνονται και συνήθως ματώνουν όταν βουρτσίζετε τα δόντια σας. Μόλις εμφανιστούν τα συμπτώματα αυτά, επισκεφτείτε τον οδοντίατρό σας πριν η κατάστασή σας επιδεινωθεί, γιατί στα προχωρημένα στάδια της ουλίτιδας κινδυνεύετε να χάσετε τα δόντια σας.

 

Η υγεία των ούλων σας μπορεί να επηρεάσει τη συνολική σας υγεία. Σε πρόσφατες μελέτες εντοπίστηκε πιθανή σχέση μεταξύ περιοδοντίτιδας (πάθηση των ούλων) και άλλων ασθενειών, όπως ο διαβήτης, οι καρδιοπάθειες και πιθανόν οι πρόωροι θάνατοι. Για να προλάβετε την εκδήλωση της ουλίτιδας βουρτσίζετε τα δόντια σας δύο φορές την ημέρα, καθαρίζετέ τα με νήμα μία φορά την ημέρα και πηγαίνετε στο οδοντίατρό σας για καθαρισμό, κάθε έξι μήνες.

  • Καθώς μεγαλώνουμε, συχνά δημιουργείται τερηδόνα γύρω από τα παλιά σφραγίσματα (επανατερηδονισμός των ορίων των παλαιών εμφράξεων) και φθορές στις ρίζες των δοντιών. Και για αυτά τα προβλήματα είναι σημαντικό το συστηματικό βούρτσισμα των δοντιών, ο καθαρισμός τους με το νήμα και οι επισκέψεις στον οδοντίατρο.
  • Η ευαισθησία μπορεί να αυξάνεται όσο μεγαλώνουμε. Τα ούλα υποχωρούν με την πάροδο του χρόνου και εκθέτουν τμήματα των δοντιών, τα οποία δεν προστατεύονται από το σμάλτο. Τα τμήματα αυτά αντιδρούν με πόνο στις κρύες ή ζεστές τροφές και στα κρύα ή ζεστά ροφήματα και, σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, στις ξινές και γλυκές τροφές και ποτά. Δοκιμάστε μια ειδική για την ευαισθησία οδοντόπαστα και αν το πρόβλημα επιμένει, πηγαίνετε στον οδοντίατρό σας, γιατί μπορεί να έχετε τερηδόνα ή κάποιο δόντι σας να έχει σπάσει.
  • Οι θήκες καλύπτουν και ενισχύουν φθαρμένα δόντια. Χρησιμοποιούνται επίσης για να βελτιώσουν την εμφάνιση, το σχήμα και την αρμονία των δοντιών. Τα εμφυτεύματα και οι γέφυρες αντικαθιστούν δόντια ή τμήματα της οδοντοστοιχίας. Με τα εμφυτεύματα αντικαθίστανται πολλές φορές και οι δύο οδοντοστοιχίες. Συμβουλευτείτε τον οδοντίατρό σας αν τα εμφυτεύματα είναι κατάλληλα για την περίπτωσή σας. Οι γέφυρες στηρίζονται στα φυσικά ή στα εμφυτευμένα δόντια που βρίσκονται στις δύο πλευρές του κενού της οδοντοστοιχίας.

 

Πώς Μπορώ να Κάνω τα Δόντια μου πιο Λευκά;
Ο καθαρισμός από τον οδοντίατρο, απομακρύνει τα περισσότερα στίγματα που προκαλούν στα δόντια οι τροφές και ο καπνός. Η ειδική οδοντόπαστα για λεύκανση διατηρεί τα δόντια σας καθαρά, μέχρι τον επόμενο καθαρισμό. Εάν τα στίγματα είναι επίμονα ή δεν τα έχετε φροντίσει για μεγάλο διάστημα, ίσως χρειάζεστε οδοντιατρική λεύκανση.

Η λεύκανση γίνεται με πολλούς τρόπους (αποχρωματισμός, προστομιακή επικάλυψη). Αν και όλοι είναι ασφαλείς και αποτελεσματικοί, θα ήταν καλύτερα να συμβουλευτείτε τον οδοντίατρό σας για τη μέθοδο που ταιριάζει στην περίπτωσή σας, ανάλογα με την κατάσταση των δοντιών σας και το αποτέλεσμα που θέλετε να επιτύχετε.

Πόσο Επηρεάζει η Διατροφή μου τη Στοματική μου Υγεία;
Η σωστή διατροφή παίζει μεγάλο ρόλο στην υγεία των δοντιών και των ούλων, όπως άλλωστε και στη συνολική σας υγεία. Μια ισορροπημένη δίαιτα τροφοδοτεί τα δόντια και τα ούλα σας με τις κατάλληλες θρεπτικές ουσίες και μέταλλα, όλα απαραίτητα για να είναι ανθεκτικά και να αντιστέκονται στις μολύνσεις. Τροφές με ίνες, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, καθαρίζουν τα δόντια ενώ μαλακές και κολλώδεις τροφές μένουν επάνω και ανάμεσα στα δόντια και παράγουν περισσότερη πλάκα.

Κάθε φορά που τρώτε κάτι που περιέχει ζάχαρη ή άμυλο, τα βακτηρίδια της πλάκας παράγουν οξέα τα οποία επιτίθενται στα δόντια σας επί 20 λεπτά της ώρας. Για να περιορίσετε τη βλάβη στο σμάλτο των δοντιών σας, καλό θα είναι να προσέχετε τι τρώτε ανάμεσα στα γεύματα: αποφύγετε τις ζαχαρώδεις και αμυλώδεις τροφές και προτιμήστε θρεπτικότερες, όπως το τυρί, τα ωμά λαχανικά, το γιαούρτι ή τα φρούτα.

Πηγή: Colgate.com